[Situation Tokyoリリース情報] 20241106 配信sg heimrecord – 晩秋の暁

22 年にシングル「夏の波紋」(作曲:堀込泰行(ex キリンジ)でデビューしたシンガーソングライ ターheimrecord(ヘイムラコルト)。約 1 年半振りに京都・先斗町を舞台にした叙情的な新曲「晩秋の暁」を11月6日配信リリース!!

 

 

 

heimrecord (ヘイムラコルト) 

NEW SINGLE 「晩秋の暁」 

2024.11.06 Digital Release 

Written&Cover artwork by heimrecord
Arranged by 田村玄一
Recorded/Mixed/Masterd by 八橋義幸 (at Studio Acht) 

DL& Streaming  https://linkco.re/u6d7MhHv 

Situation.Tokyo / NF Recordings NFDL-0032 

 

 22 年のデビュー以来、ノスタルジーな世界観をテーマにライブ/DJ/アートなどマルチに活動するシンガーソングラ イター“heimrecord(ヘイムラコルト)”。

先日、東京・下北沢モナレコードで行なわれた初バンドライブ(サポー ト:Gt 八橋義幸/Bs 鹿島達也/Drs 楠均)も盛況のうちに、今回約 1 年半振りに京都・先斗町を舞台とした叙情的な新曲 「晩秋の暁」のリリースが決定した。 

前作「山笑ふ」(23年シングル)は八橋義幸によるオルタナティブなギターアンビエントに自身の“故郷の原風景”を ポエトリーディングで融合した楽曲であったが、今回の新曲のテーマは“京都・先斗町を舞台としたノスタルジー”。

作者のheimrecord(ヘイムラコルト)曰く、『この曲の舞台は昔ながらのお店がひしめく京都の花街、先斗町です。以 前、旅行で訪れた際、私の好きな小説家の物語に何度か登場する想いを馳せていた先斗町へ、薄明かりと石畳の風情た っぷりの路地裏を感じながら一瞬時を忘れて歩いた、そんな事を思い出しながら「晩秋の暁」は制作致しました。そし て今回のアレンジはデビュー曲「夏の波紋」でもご一緒させていただいた田村玄一さん。田村さんのアレンジは鴨川に 映る月のように美しく、この曲の「行く道、行く先』をそっと照らしてくれているような仕上がりにして頂けたと思い ます。また、ジャケット写真に映る“灯籠”は、そんな美しさをイメージし自身で撮影したものです。是非、灯籠の写真 を眺めながら一緒に宵の街を愉しんでいただけたら幸いです。』とのこと。

作品ごとに様々なノスタルジーをテーマに 創作するヘイムラコルト。まさに今作は京都・先斗町を舞台にした叙情感溢れる楽曲。歴史ある京都のワビサビと花街 に感じる昭和歌謡の世界にも通底する日本の叙情性を感じる内容となっている。「旅は道連れ世は情け」、秋の夜長は ヘイムラコルトの新曲「晩秋の暁」を聴きながら、心に人肌ぬくもりを感じみてはいかがでしょうか。 また、11/1からオフィシャルファンサイト”heimrecord social club (ヘイムラコルト・ソシアルクラブ)もスタート。 メンバーになると音楽やおしゃべりやアートなど、より身近なヘイムラコルトの世界を愉しむことができるとのこと。 そちらもチェックして欲しい。 

 

 Singer-songwriter heimrecord made their debut in 2022 with the single ” Natsu no Hamon”( composed by Yasuyuki Horigome, formerly of Kirinji). Now, after about a year and a half, they are releasing a new song titled ” Banshu no Akatsuki,” a piece rich in lyricism set against the backdrop of Kyoto’s Pontocho district, coming out on November 6th.

Since their debut in 2022, heimrecord has performed live and DJ with a theme of nostalgia. Recently, on November 3rd, they held their first live band show in Tokyo’s  Shimokitazawa at Mona Records (supported by Yoshiaki Yahashi on guitar, Tatsuya Kashima on bass, and Hitoshi Kusunoki on drums). This new song, “Banshu no Akatsuki,”is a change from the previous single, “Yamawarau”(2023), which featured alternative guitar ambience and poetry, evoking a nostalgic image of one’s  hometown. This time, the theme is “nostalgia set in Kyoto’s Pontocho.”

According to heimrecord, “The setting of this song is Pontocho, Kyoto’s traditional flower district, lined with old-fashioned shops. I created “Banshu no Akatsuki”recalling a time I walked down the atmospheric, dimly-lit cobbled backstreets of Pontocho, immersing myself in a scene that has appeared in stories by my favorite novelist. The arrangement this time was again done by Genichi Tamura, who also arranged my debut track, “Natsu no Hamon.”His arrangement feels as beautiful as the moon reflected on the Kamogawa River, subtly illuminating the path and destination in the song. The lantern pictured on the cover, which I photographed myself, reflects this beauty. I hope you can enjoy the evening streetscape while gazing at the lantern image.”

This latest work is truly a song filled with lyricism, set in the evocative atmosphere of Pontocho in Kyoto. Its themes resonate with the wabi-sabi of Kyoto and the lyrical quality inherent in Showa-era Japanese ballads. As autumn’s  long nights settle in, why not let the warmth of heimrecord’s new song Banshu no Akatsuki”add a touch of human warmth to your heart

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